نظرات رئیس سازمان دارالقرآن درباره ادغامی که در حال رخ دادن است/ موافق ادغام، مخالف شیوه اجرا

آمار مطالب

کل مطالب : 109
کل نظرات : 5

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 15
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 140
بازدید ماه : 462
بازدید سال : 1104
بازدید کلی : 22841
سوره قرآن
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : منا هادوی
تاریخ : شنبه 8 آذر 1393
نظرات

مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره ادغام اتحادیه موسسات قرآنی ـ مردمی و اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و تشکیل یک اتحادیه مدغم که به تصویب شورای توسعه فرهنگ قرآنی رسیده است، گفت: ما از ابتدا نیز با اصل ادغام دو اتحادیه مشکلی نداشتیم زیرا وجود دو اتحادیه هیچ دلیلی ندارد و باید این ادغام اتفاق می‌افتاد.

با ادغام اتحادیه‌ها موافقیم، اما نظراتی به شیوه این ادغام داریم

وی با بیان اینکه ما همواره بر شیوه ادغام اتحادیه‌ها نظر داشتیم، افزود: بحث ادغام دو اتحادیه باید با مطالعه و کارشناسی اتفاق بیفتد تا در ادامه با مشکلات جدید برخورد نکنیم؛ بحث ادغام دو اتحادیه باید به شکلی پیش برود که ساختارهای درستی برای آن طراحی شود و این ساختار اتحادیه‌های استانی و کشوری باید حفظ شود و دلیلی وجود ندارد که با تشکیل اتحادیه مدغم یک ساختار جدید نیز به وجود آید و ساختار قبلی از بین برود.

برخی‌ها هم ادغام و هم مسئولیت می‌خواهند
قره‌شیخلو با اظهار تأسف از اینکه برخی‌ها دوست دارند هم ادغام اتفاق بیفتد و هم جزو مسئولان اتحادیه مدغم باشند، گفت: دید ما در تشکیل اتحادیه مدغم نباید افراد و حفظ مسئولیت‌های آنها باشد بلکه توجه ما باید به حفظ ساختار باشد به این دلیل که مجمع عمومی است هرکس هم رأی آورد مسئول شود.
وی با بیان اینکه برخی از دوستان بحث ادغام دو اتحادیه را شتاب‌زاده انجام می‌دهند، عنوان کرد: در حالی که مشکلات زیادی در کشور است به ویژه در حوزه فعالیت‌های قرآنی نیز مشکلات زیادی داریم که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، اما بحث ادغام دو اتحادیه به گونه‌ای مطرح می‌شود که گویا همه مشکلات کشور فقط با ادغام دو اتحادیه حل می‌شود.

گویا تمام مشکلات قرآنی با ادغام دو اتحادیه حل می‌شود
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم افزود: برخی از دوستان، بحث ادغام اتحادیه‌های قرآنی را به گونه‌ای مطرح می‌کنند که گویا هر مشکل قرآنی در کشور داریم با ادغام دو اتحادیه حل می‌شود.
وی در این بخش از سخنان خود عنوان کرد: ما از ابتدا قصد تشکیل اتحادیه موسسات قرآنی ـ مردمی را نداشتیم اما رئیس سابق سازمان دارالقرآن الکریم در آن زمان به اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور پیشنهاد کرد تا موسسات قرآنی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی را نیز بپذیرند که نپذیرفتند و اعلام کردند ما فقط موسساتی را قبول می‌کنیم که از وزارت ارشاد مجوز داشته باشند و همین مسئله موجب شد تا تصمیم گرفتیم از امکانات خود استفاده کرده و اتحادیه‌ای را راه‌اندازی کنیم.

ما بر مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی اشکال داریم
قره‌شیخلو درباره مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی مبنی بر تشکیل اتحادیه مدغم گفت: ما بر مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی اشکال داریم زیرا در شورای توسعه فرهنگ قرآنی نحوه ادغام دو اتحادیه و بررسی اساسنامه آن به هیئت رسیدگی به امور موسسات سپرده شده است اما حالا وقت این کارها نیست و در حال حاضر باید روی نحوه ادغام دو اتحادیه کار کارشناسی صورت گیرد و کار کارشناسی درباره اتحادیه مدغم نیز باید توسط افرادی که نسبت به مسائل حقوقی و ثبت موسسات تسلط دارند انجام شود و نباید هیچ عجله‌ای داشته باشیم.

از کارهای کارشناسی نشده آسیب دیده‌ایم
وی با بیان اینکه از کارهایی که بدون کارشناسی انجام شده است کم آسیب ندیده‌ایم، عنوان کرد: اگر یک تیم کارشناسی مجرب متشکل از کارشناسان حقوقی و کارشناسان ثبت موسسات بنشینند و بر روی موضوع ادغام دو اتحادیه کار کنند در عرض دو ماه این بحث به نتیجه می‌رسد. باید کارشناسان حقوقی و نمایندگان حقوقی دو طرف در جلساتی حضور پیدا کنند و بر روی راهکارهای قانونی مناسب بحث کنند تا بعدها به مشکل و آسیب برنخوریم.

مسئولان اجرایی فرع و نمایندگان حقوقی اصل باشند
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم افزود: به جای اینکه مسئولان دو طرف بنشینند و در موضوع ادغام دو اتحادیه با هم بحث کنند باید اجازه دهیم این موضوع توسط یک تیم تخصصی کارشناسی دنبال شود و نظرات مسئولان مربوطه نیز در نحوه اجرا و عملیاتی شدن گرفته شود. در جلساتی که تاکنون برگزار شده است مسئولان اصل و نمایندگان حقوقی فرع بودند در حالی که در چنین جلساتی باید نمایندگان حقوقی اصل و مسئولان فرع باشند.
وی گفت: یکی از اشکالات دیگری که به این مصوبه وارد است این است که در روز رأ‌ی‌گیری تعداد افرادی که رأی دادند طبق تعریف آیین‌‌نامه داخلی شورای توسعه فرهنگ قرآنی نبودند و به نظر ما این موضوع رعایت نشده بود.
قره‌شیخلو در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه ما در سازمان دارالقرآن الکریم اراده ادغام دو اتحادیه را داریم، اظهار کرد: برخی صحبت‌های بی‌اساس که از سوی افراد مغرض مطرح می‌شود مبنی بر اینکه ما در سازمان تبلیغات اسلامی با اصل ادغام مشکل داریم به هیچ عنوان صحت ندارد و ما معتقدیم که باید با کار کارشناسی و با درایت این کار را انجام دهیم.
وی ادامه داد: البته اصل فعالیت موسسات قرآنی و اتحادیه‌ای برای این موسسات از تکالیف سازمان تبلیغات اسلامی است و نباید دیگران در این حوزه ورود پیدا کنند؛ سازمان ثبت نیز به تمام ادارات ثبت کشور اعلام کرده است که موسسات قرآنی باید با مجور سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت داشته باشند اما ما به دلیل حسن نیتی که داشتیم و اعتقاد داشتیم که اشکالی ندارد اگر دوستان دیگر هم در این حوزه کار کنند؛ در حالی که گاهی اوقات می‌شنویم، می‌گویند سازمان تبلیغات اسلامی حق این کار را ندارد.
وی یادآور شد: اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی بحث ساماندهی مشارکت‌های مردمی و صدور مجوز برای موسسات قرآنی را به صراحت اعلام کرده است و اگر ما اجازه داده‌ایم که دستگاه دیگری نیز در این حوزه ورود داشته باشد نباید سوء‌استفاده کنند و ما را زیرسوال ببرند.

 منبع


تعداد بازدید از این مطلب: 284
موضوعات مرتبط: اخبار , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سوره نساء آيه 19: بسيار چيزها ناپسند شماست و حال آنکه خدا در آن، خير بسياربراي شما مقدر فرموده است.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود